طرفدارن به ایجاد ست اداری می توانند مطالب سایت مارا در این زمینه مطالعه کنند

نوشته شده توسط:لابیس لقبیس | ۰ دیدگاه

طرفدارن  به ایجاد ست اداری می توانند مطالب ما را در این حیطه مطالعه کنند

  در ایجاد ست اداری معمولا میتوان 5مورد  را بررسی کرد که بسته به درخواست مشتری قابل تغییر است

ایجاد ست اداری حرفه ای , ست اداری باعث  افزایش مزایای کسب و کار هر سازمانیکه می خواهد مکاتبات حرفه ای انجام دهند می شود بنابرین درخواست ساخت ست اداری نمایش قرار دادن اسناد کسب و کار شرکت به طور  حرفه ای اثر زیادی در روان درخواست کننده دارد ، طلب ساخت ست اداری شخصیت شرکت  شما را در ذهن درخواست کنندگان و دوستانتان ثبات می بخشد که شمارا کمک می کنیم تا ست اداری با ظاهری  خوب و منسجم داشته باشید.ما به شما یاری می رسانیمدر عنوان خود مفاهیمی مانند هدف شرکت خود ، تعهد خود در قبال کیفیت و ارزش ها را به سفارش دهنده نشان دهیدقیمت طراحی سایتمتمایزاز ست اداری می باشد وهیچ شباهتی با آن ندارد.

عناصر موجود در سربرگ ها
المانهای موجود در سربرگ ها شامل :
•    آرم کمپانی یا شرکت و موسسه مربوطه: جای قرار گیری المانها در اوراق اداری مانند بیشتر کارهای گرافیکی، سلیقه ای است و بسته به نظر شخص طراح دارد، اما در مورد جای قرار گیری آرم ها در سربرگ های اداری در ایران باید بدانید، معمولا در گوشه بالا در سمت راست برگه قرار می گیرد. زیرا گوشه بالا، سمت چپ مخصوص قرار گیری تاریخ و شماره و پیوست های اداری می باشد. اما در سربرگ های غیر اداری ، مثلا برای کمپانی های شخصی، ممکن است طراح بتواند جای قرار گیری آرم را به سلیقه خود تعیین نماید. در مجموع قانون خاصی در این مورد نیست ، اما بهتر است آرم در گوشه بالا ، سمت راست سربرگ قرار بگیرد.
•    تاریخ ، شماره نامه، پیوست : که قاعدتا در بالای برگه و معمولا در سمت چپ درج می گردد. فونت به کار رفته در این المان معمولا 10 یا 11 می باشد و بزرگتر یا کوچکتر از آن معمولا جالب نمی باشد. در سربرگ های اداری تاریخ و شماره و پیوست از الزامات عناصر سربرگ می باشد. اما در سربرگ های غیراداری و شخصی بسته به نیاز و سلیقه می تواند پیوست یا شماره حذف گردد.
•    عنوان شرکت یا موسسه : که بهتر است در ابتدای سربرگ چاپ گردد تا در وهله اول توسط خواننده دیده شود و تشخیص این که سربرگ متعلق به چه نهاد یا کمپانی می باشد را راحت تر نماید. به غیر از عنوان شرکت گاهی سوتیتری هم در زیر یا ادامه عنوان و نام شرکت آورده میشود. سوتیتر ، توضیحی است در مورد فعالیت شرکت یا کمپانی مربوطه و بهتر است با فونتی ریزتر از عنوان شرکت نوشته شود به گونه ای که عنوان زودتر از سوتیتر دیده شود. فونت استفاده شده درعنوان شرکت سلیقه ای و بسته به نیاز طراحی انتخاب می شود.
•    آدرس و نشانی : آدرس و نشانی کامل جهت دسترسی به صاحبان سربرگ ، یکی دیگر از عناصر ضروری در طراحی سربرگ ها می باشد تا چنانچه در مکاتبات رسمی نیازی به ارسال پاسخ یا تماس باشد، دسترسی راحت تر گردد. در بخش آدرس و نشانی ، تلفن، فکس، آدرس پست الکترونیکی و آدرس وب سایت ( درصورت داشتن) باید ثبت گردد تا تمامی راههای تماس با کمپانی مربوطه مقدور باشد.
•    فرم ، خط و اشکال: به غیر از المانهای ذکر شده ، استفاده از فرم و خط در طراحی سربرگ مجاز می باشد و شما می توانید از دو یا سه رنگ نیز در این طراحی بهره جویید.
•    عناصر تشکیل دهنده پاکت نامه
•    معمولا بعد از طراحی سربرگ ها، پاکت نامه طراحی می شود. از آنجا که وحدت بصری در اوراق اداری یک ضرورت می باشد، پس از پایان چیدمان نهایی سربرگ، از عناصر استفاده شده در آنها برای طراحی پاکت نامه نیز استفاده می گردد. به این ترتیب وحدت بصری هر دو حفظ شده و نوعی هماهنگی در این دو اوراق ایجاد می شود. می توانید برای تنوع یافتن و زیباتر شدن کار، گوشه های کوچکی از کار را تغییر داده و طراحی نهایی را با فرم و شمایل پاکت نامه متناسب نمایید. مثلا یک المان را حذف یا اضافه نمایید یا رنگی را پررنگ تر جلوه دهید. این گونه ضمن حفظ وحدت بصری در هردو کار، تمایزهای کوچکی هم ایجاد می شود و مخاطب حس تکرار را در اوراق شما حس نخواهد کرد.







المانهای موجود در پاکت نامه به جز شماره و پیوست و تاریخ، بقیه با سربرگ مشترک است. وجود نام و لوگوی شرکت، آدرس و سایر راههای تماس با شرکت، از ضرورتهای لاینفک پاکت های نامه می باشد و عدم وجود آنها نوعی نقص در طراحی به حساب می آید.

محل درج آرم شرکت در پاکت نامه، برخلاف سربرگ های فارسی زبان که باید در گوشه سمت راست قرار داده شود، در بالا و گوشه سمت چپ پاکت نامه قرار داده می شوند. گاهی در چیدمان پاکت نامه (خصوصا پاکتهای ملخی)، آرم را در گوشه پایین نیز قرار می دهند و این کار در برخی طراحی ها، زیباتر هم می نماید.

گوشه بالا سمت راست پاکت نامه جای قرار گیری تمبر و انجام عملیات پستی، می باشد که بهتر است در طراحی این محل حفظ شود و این قسمت تا حد امکان خالی نگهداشته شود.
•    پاکت نامه چیست؟
•    همانطور که در بخش تعریف ست اوراق اداری ذکر شد، پاکت نامه برای مراسلات و قراردادن قراردادهای شرکت و ... مواردی از این دست طراحی می شود. ابعاد آن معمولا یا متناسب با کاغذ A4 است که دو تا، از طول، خورده باشد، یا متناسب با کاغذ A4 و یا A5 است که کاغذ ، تا نخورده در داخل آن قرار گیرند.


طراحی ست اداری از خدمات شرکت ایفانت می باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...